1 juli 2011

En till såndär kväll när allting känns roligt och mysigt och kul tack vare vädret.
Jag och min vän Malin agerade kvinnor på riktigt och ställde oss i köket och lagade sallad, åt gomiddag i trädgården och hittade igen Frida någonstans efter vägen och fortsatte mot fotbollsplanen och tittade på match. Det är ett fascinerande fenomen att se hur ett helt lag med tjejer, åtminstone nästan, anstränger sig hårdare för att springa utåt med brösten än att sparka på bollen. Hur som helst så drog vi ihop ett gäng och lirade lite brännboll. Egentligen skulle jag vilja skriva att jag vann, men det gjorde jag inte. Jag förlorade årets första brännbollsmatch.

Jag som nästan var säker på vinst hade förbrett mitt vinnar-uttryck. Ungefär så här.
Omedvetet-medvetet men samtidigt närvarande och lite överlägsen....
Men fick inse sanningen och ta den svidande förlusten med en klackspark och gick hem till Malin och åt jordgubbar istället.
Och nu väntar sängen och IMORGON ÄR DET MIN SISTA ARBETSDAG.
MIN SISTA DAG. På det här jobbet iallafall
WIHOHOOOOOO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar