26 maj 2010

snoris

Det är alltid lika fantastiskt när jag klickar in här och någon har berömt mig för mina texter. Tack snälla.

J
ag brukar alltid äcklas lite i smyg åt människor som snorar på stan. Som drar in kletigt, grönt snor var tredje meter och spottar och har sig. Stanna hemma om du är så jävla snorig, brukar jag tänka lite argt och kasta en irriterad blick mot snorisen. Idag var rollerna ombytta och det var jag som var snorisen medan jag och min mamma plöjde gatorna i Sundsvall i väntan på att hunden, som har knölar lite här och var, skulle vakna ur sin narkos. Jag kände hur blickar brände och väntade bara på att folk skulle göra upplopp på gatorna med stora plakat, typ "ÅK HEM DIT DU BOR TILLSAMMANS MED DITT SNOR", eller något annat sådant påhittigt.
Jag kom iallafall hem helskinnad tack och lov.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar