22 juni 2011

Kill i kill i maggropen nu stänger vi dagboken


När jag var i Thailand i julas så fick jag återigen en  lektion i det hårda livet.
(ät inte gul snö, spotta inte i motvind och  sådana saker har jag redan lärt mig)
Regel nummer 1 när du är på en känd turistort:
Saker och ting är aldrig så bra som de ser ut
Ett vattenfall i en broschyr behöver nödvändigtvis inte likna vattenfallet som finns i verkligheten. Efter att 15 datatekniker och diverse thaifilurer i det här fallet manipulerat sönder bilden så åker självklart dum turist 1 och 2 i den klassiska fällan.

Tillsammans med en guide som bemästrade två ord på engelska vilket var yes och no var jag och min vän ute i djungeln en heldag. Vi hade väntat oss ett stort blått virvlande enormt vattenfall och detta är vad vi efter många om och men hittade igen.
Förväntningar och verklighet gick inte riktigt ihop.

Att vi sedan skulle ut på en guidad tur i djungeln hade vi ingen aning om. Vi konverserade så gott vi kunde och den stackars guiden provade att säga yes först för att se våra reaktioner, annars sa han no.
Efter vägen försökte han äta upp en groda levande och vi kämpade framåt bland lianer ihopp om att hitta något storslaget.

- Yes sa guiden när vi var framme och tittade ner på marken. Som bara var mark. Likadan mark som vi hade gått på kilometer efter kilometer i brant uppförsbacke.
För tillfället var det inte kul, inte kul alls. Men såhär i efterhand är det lite rolig att tänka tillbaka på, ett riktigt äventyr och äventyr gillar ju jag.

På fredag är det midsommarafton och äventyr står på schemat även då.
Utan grodor, men kanske med lite annan god mat och fint umgänge.
WIHO och godnatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar