8 juli 2010

lever

För alla som undrar (om det nu finns någon i detta avlånga land) så lever jag av jordgubbar och solstrålar på detta otroligt fina sommarlov.

Min pappa som jag alltså befinner mig hos nu är ingen vidare sportig man. Det räcker gott och väl för honom att titta på fotbollsVM, skrika och samtidigt gräva i skålen med ostkrokar.
Han ägnar sig endast åt en sport, och den är han världsmästare i - "trycka in så mycket som möjligt i en liten bil" heter den och innebär att när han hittar något som det står STORPACK eller REA eller möjligen BILLIGT på så tvekar han inte en sekund. Det resulterar i att det står 20 liter jordgubbar i köket som man kan plocka av varenda gång man går förbi eller lägga i filen till frukost. Inte helt fel.
Mitt jobb går bara fint, det gäller att vara finurlig bara så löser sig det mesta. Lite orolig var jag eftersom jag var ensam hela kvällen och var tvungen att besvara frågor om återköp, återbetalningar, paketpriser och annat djävulskap som jag inte hade en aning om men i det stora hela gick det jättebra.

Nu väntar skumbadet på mig, lev väl!
puss

1 kommentar:

  1. men lilla gumman, har du någonsin tvekat på att du inte skulle klara nåt, du har väl lärt dej nåt av din pappa, att så länge man babblar på om nåt så låter det som man kan fixa allt :-)
    sen är det bra o köpa storpack, det blir billigare om man inte låter 20 l gubbar stå o bli förstörda ;-) det innebär att du får koka sylt.
    kram

    SvaraRadera