14 juli 2010

ehem

Jag har en vän som heter Ida som är duktig på att genom enkla ord väcka en enorm eftertänksamhet. Idag tänkte jag på hennes ord medan jag cyklade nerför en backe på min blåa pärla.
"All this talk about equality. The only thing people really have in common is that they are all going to die"
Jag insåg att jag behövde en vän. Jag kom på att jag inte har en enda vän jag bara kan komma förbi helt utan förvarning längre. När hände det liksom? Det är jag och min cykel, min cykel och jag.

När var det jobb, behovet av pengar och pojkvänner bara gled in helt utan förvarning och tog över? Under den här årstiden har jag alltid haft ett lag. Nu är jag laglös (ursäkta ordvitsen, jag kan inte hjälpa det). Ungefär som en skål med jordgubbar utan mjölk - helt okej men inte riktigt komplett.
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det känns som att jag har tappat så många trådar att uppdraget att plocka ihop dom känns omöjligt. Jag provar åtminstone.



6 kommentarer:

  1. krokvåg 305 är ju ett ganska klockrent alternativ faktiskt

    SvaraRadera
  2. Är inte din fotbollsvän här nu? Tyckte jag såg han vid fotbollsplan.

    SvaraRadera
  3. Men gullet, jag finns här, fast ändå inte eftersom jag är i Bispgården - men jag kommer nog hem imorn kväll så då kanske vi kan träffas på lördag typ?

    Pusss
    Sapieee

    SvaraRadera
  4. <3 hatar att vi jobbar på samma ställe, men hinner för tusiken aldrig träffas! ! idag ska jag fanimig komma tidigare, för jag blir tokig! har så mycket att säga men tiden bara står och trampar på tårna hela tiden och säger "ida, du har börjat för längesen!!" då det egentligen bara har gått två minuter.
    men. på måndag??????????

    SvaraRadera
  5. jag har inget jobb, inget behov av pengar och ingen pojkvän! du har kanske mitt nummer raring, bara att ringa. mig kan du svänga förbi när som helst, bara jag är hemma.
    love u still babe

    SvaraRadera
  6. jag bigdaddy, jag.

    SvaraRadera