16 apr. 2010

I'm in two minds about it (tja ellis)


Ungefär som på bilden såg jag ut nyss när jag av ett (enormt) misstag råkade sätta näsan lite för nära min egen armhåla efter nästan tre dagars sängliggande. Föreställ dig en död människa ute i en öken, där massor av gamar cirkulerar och en ensam passerande luffare tar tillfället i akt och pissar på stackaren som ligger på marken. Det är den närmaste liknelsen i luktväg vi kan komma.
Jag har ångest och panikattacker inför en dusch eftersom jag är livrädd att min feber smyger sig på mig igen isånnafall, men vet att jag borde med tanke på att det med stor sannolikhet tittar in någon söt människa idag bara för att kika hur jag mår och ge mig en kram. Med tanke på den vänliga gesten vore det ju synd om det skulle resultera i en dödsannons typ; "Tonåring i Jämtland dog efter en kort tids förgiftning av en stickande lukt som påminner om ammoniak. Sörjs av de närmaste, begravningen sker i Ragunda kyrka."

Fan vad allt är krångligt.

2 kommentarer:

  1. Men lilla gumman, du får en cyber kram av mej, och om ja passerar ditt hus så kastar jag mej in, drar in andan, kramar dej och ut igen..
    skönt och höra att du blivit bättre, för det var ju nån konstig ovanlig sjukdom som ingen visste vad det var som du varit drabbad av..
    kraaaam//ilona

    SvaraRadera
  2. du lämnar så söta kommentarer så jag blir ju frisk för bara den sakens skull! :) kram!

    SvaraRadera