29 apr. 2010

E


Idag är en sådan dag när jag matar min 3-åriga lillasyster med kexchoklad och ligger i soffan och snusar på henne.
Idag är en sådan dag när hon är exalterad från topp till tå och hoppar upp och ner medan hon skriker om hur mycket det kommer brinna i brasan, och jag önskar mig bort till den tiden när majbrasan kunde räknas till en av årets största händelser.
Idag är en sådan dag när hon har sprungit hela vägen från dagis bara för att hon hade sina speciella springskor på sig.
Idag är en sådan där dag när pratar om att hon har alvedon i fickan som hon kan äta om hon skulle få magsjuka.
Idag är en sådan där dag när jag har min lillasyster alldeles för mig själv och får leva mig in i hennes verklighet med dagistoaletter, bajs och kiss, saxar, ramsor till mellis, teckningar och kompisar som knuffas, och jag gillar verkligen att få leva i hennes nu ibland istället för mitt eget.

2 kommentarer:

  1. Jag är dig, S. och Å. tacksam för att jag får vara med om lite av episoderna i denna speciella lilla människa's liv !
    Mycket saker är det som ryms i det lilla söta huvudet.
    Hon är kanske den som funderar mest ?

    Och det är klart att har man springskor kan man ju inte bara lufsa i dom.

    I kväll kanske man skall ha lågskor ?
    Vem vet jag kanske stöter på någon Bergvallare kring elden eller annars på Hammarn??

    Kram
    ELIF

    SvaraRadera
  2. såna stunder skulle vi alla behöva idagens stress, men det funkar ju tyvärr inte längre med barnen man har.
    jag tror att man börjar fundera på vissa saker igen när man blir äldre, och börjar funder ofta i banorna tänk om, vilket är det värsta man kan göra för det har visat sej att man kan bli galen som en varg i full måne om man tänker: tänk om för ofta

    SvaraRadera