8 jan. 2011

det är princepipen som räknas

"Det är emot mina principer" är en mening som jag aldrig har kunnat uttala eftersom jag inte har några principer nuförtiden. Sara i min klass har en hel massa. Hon har en två-macks-policy, vilket innebär att hon bara äter två mackor när hon väl äter sådanna. Hon har "ett-digestive-om-dagen-policy" och en hel massa andra policy;ar och regler.

Därför skaffade jag mig en princip som hette "inget godis eller snask på hela 2011 utom vid stora tillställningar eller firanden". Igår när jag tog en sallad istället för en pizza på pizzerian så sved det litelite i hjärtat, men det gick.
Men idag har det varit så hiimla kallt att jag behövde lite godis, och eftersom jag inte får äta det så hällde jag ner daim i varm mjölk så jag drack godis istället.
Nej, vi går nog inte ihop principer och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar