11 juli 2010

5 poäng går tiiiiiiiill....

Andrea var nyss in hit till mig på turistbyrån. Hon njöt av sitt sommarlov genom att ta en tripp hit och äta glass och på samma gång upprört fråga mig om jag hade förstått att "skjutas i en skottkärra fram" inte innebär att man dödar personen i skottkärran utan att man puttar fram den en bit. Det hade jag. Inte hon.
Klockan närmar sig 3, vilket innebär glasspaus tillsammans med Ida Wiktorsson vilket känns ganska behagligt. Det roligaste som har inträffat denna Söndag var nog när det ringde en man och frågade om föreställningen började klockan sju på kvällen eller morgonen. Man kan alltså dra slutsatsen att det inte händer så himla mycket.
IMORGON är jag ledig.
Fri som en fågel. Den dagen tänkte jag fira genom att ta en cykeltur till Höglunda och fika på Olgas nyöppnade sommarcafé tillsammans med en fin vän, mysfaktor = hög.
Även på tisdag är jag ledig men affärskvinna som jag är drar jag igång med mitt andra jobb, barnvaktare på elitnivå. Två flickor på 4 och 7 år ska jag vakta som en hök så de inte dricker diskmedel eller äter ett helt saltpaket, klipper av sig håret eller dylikt.

mot glassdisken - jenny

1 kommentar:

  1. Även om jag önskar att jag kunde så går det bara inte - jag har inget att säga till mitt försvar..

    SvaraRadera