12 juni 2010

WOHA

Det är speciellt med skolavslutningar. Det är det exakta slutet på en gemensam dåtid och ett gemensamt hopp i riktningen mot en framtid. Vi kommer inte dela den, men vi inleder den åtminstone så.
Alla har fina hår och lyser lite extra genom H&M's solpuder för 59 kronor.
Burkar klirrar och förväntningarna inför sommaren ligger som en tät filt och inkluderar alla.
Två år i rad har jag varit ute på skolavslutningen, kvällstid alltså, och
bevittnat fulla människor, skum i fontänen som är en årlig procedur, skön stämning och massor av skratt.
Jag har sett fram emot min egen skolavslutning och antagit att den skulle vara precis lika härlig.

Jag vann en självlysande mugg och fem chokladkakor genom att visa 0,0 på alkoholmätaren och skrattade människor i ansiktet som fick sin nyinköpta alkohol uttömd av polisen från Bräcke som var här på besök. Trevligt att träffas, kom gärna tillbaka är säkerligen majoritetens åsikt.
Är ni här från Bräcke för att våran polis är så oduglig och aldrig rör ett finger?
Ehm... Nu är det såhär va... Att den frågan tänker jag inte svara på eftersom du inte har någonting med det att göra.
Känsligt ämne tydligen.

Min lillasyster sover som en stock vilket borde innebära att jag har utfört min uppgift som nersövare utmärkt.
Det är en prinsessas dagbok, både 1 och 2 på TV.
Jag har packat några tröjor i en väska.
Happy day.
puss

1 kommentar:

  1. Grattis till vuxenlivet vännen! Nu börjar allvaret..med allt vad det innebär,laga mat,städa,pyssla runt i lght,sköta skolan..m.m.
    Men det tror jag du klarar galant!!
    När var det ni drog iväg utomlands??
    Kramizar Carina

    SvaraRadera