4 juni 2010

waaaaaw jag lever

De vita hattarna är fler än löven på de nyutslagna björkarna som används för att pynta stora lastbilsflak. Påsarna från systemet är betydligt fler än de kvarstående hjärncellerna hos ungdomar som har firat inför befrielsens dag i flera månader. Hela staden pulserar i takt med studentens lyckliga dag och det är människor överallt hela tiden.
Vädret är inte det bästa men något säger mig att det inte spelar så stor roll. För de som står och hoppar på ett flak alltså...

Jag har avklarat mitt sista prov (återstår dock en diskussion om välfärdssystem och ett föredrag om att jag och min grupp tycker att det är kalasbra att unga människor under 23 ska få hälften så mycket lön som övriga för att få in en fot på arbetsmarknaden, känns inte så lovande) och nu är det bara veckor med brännboll, myspys, allmänt häng och långa håltimmar kvar. Tack Gud.
puss

2 kommentarer:

  1. ja nu har dom första långa skolåren passerat, och nu säger det bara swisch så är det ni som står på ett flak i stan och skriker och tjoar, för att sen upptäcka att fan va bra man hade det när man gick i skolan.
    Man får inge jobb, man har inga pengar, man måste ta mycket mera ansvar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kom helt seriöst på världens bästa argument idag när jag åt middig. Men.... det visade sig sen att jag argumenterade MOT oss. Nu har jag fullständigt glömt bort vad det handlade om. Men bra, det var det allt.

    Häääääärligt!

    SvaraRadera