9 juni 2010

en liten blick på det som varit

såhär ser man ut om man blev utkastad från ett fönster som 6-åring


Ibland så kommer det en vindpust från en svunnen tid och tar tag i mitt hår.
Idag tittade jag lite i smyg på en grönhårig, piercad och till synes hatisk person (nej, jag vet inte om det var en flicka eller pojke) och hörde genom dennes högtalare vrålet från Ebba Grön som skrek om 800 grader.
Bekant, tänkte jag.
Då insåg jag att den låten spelades på högsta volym för länge sedan, mamma och pappa var borta och min bror hade fått det ärofyllda uppdraget att vara barnvakt
(hallå, vad tänkte ni??) och roade sig genom att slänga ut mig och Sanna genom fönstret - det på andra våningen alltså.
Det var mitt i vintern och iskallt ute. Han hade åtminstone skottat ihop en stor hög nedanför så vi skulle landa mjukt, snällt gjort av honom liksom..



1 kommentar:

  1. Jag ser nu att Micke borde vara en favorittippad kandidat till Årets storebrorspris 2010!

    SvaraRadera