2 maj 2010

KYLA


Mina skelande ögon gör inte så himla stora framsteg som ni kanske ser.

Nu är jag nyss hemkommen från en spännande upplevelse på Hammarvallen. Där har jag har bevittnat fotbollsmorsor som hejar alldeles för högt, fotbollsfarsor som skryter om 8-åringens mål och framställer det som "ett stenhårt skott rakt i krysset" när det egentligen var en lyckoträff med tån som rullade in i mål, och glada men framför allt hungriga barn. Eftersom min del i det hela var att förse stackarna med mat så kan jag garantera att den biten beskrivs bäst som kaosartad, men alla samtliga överlevde och tur är väl det.

Valborg var kallt och regningt och ganska värdelöst, så nu vet ni det också.
Svar på tal till @elakochkonstig; kasta inte sten i glashus när du tar dig tid att komma hem en gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar