3 maj 2010

JAG HAR FÅTT EN CYKEL....

som är ljusblå och jättefin. Som har en fungerande ringklocka och en cykelkorg till på köpet. Fan vad vi kommer ragga runt i sommar, jag och min pärla.

Ikväll har jag invigt den riktigt ordentligt genom en cykeltur till min kära far som bor 1 mil härifrån. Efter lite snack åkte jag vidare på min hoj till Ellinor, egentligen bara för att hon utlovat fika och är allmänt awesome (och för att vi inte har umgåtts på 3 dagar typ så jag höll på att sakna ihjäl mig, sorgligt men sant).
Med tanke på att mitt lokalsinne är ungefär obefintligt så lyckades jag på något sätt cykla fel på en väg som jag åkt nästan varannan dag sedan jag föddes, och gjorde en liten extra runda på ungefär 3 kilometer.
Efter en stenhård raggarsväng och diverse svordomar fortsatte jag trampa och kom ÄNTLIGEN fram till mitt mål.
När jag hade ätit upp alla Ellinors ballerinakex med kladdkaka i så gjorde jag sista rycket på ungefär 9 kilometer och trampade hem.
Det känns i min rumpa att jag cyklat ungefär 3 mil, härligt!

med förhoppning om att kunna gå imorgon
- eran jenny

4 kommentarer:

  1. www.elnorr.blogg.se3 maj 2010 kl. 22:47

    jag inhandlar nya kex tills imorgon ;)

    SvaraRadera
  2. va du är duktig du som cyklar så långt, men det finns gps som man kan sätta på cykeln om har lätt för att åka vilse :-)

    SvaraRadera
  3. En del vill ha en EU moppe andra cyklar...

    SvaraRadera
  4. Ååh, så då åker du inte i cykelvagnen med Åsa längre?

    SvaraRadera