29 maj 2010

hjälp

Jag läste tidningen idag för ovanlighetens skull. Jag har alltid tyckt om att läsa tidningar, men gör det alldeles för sällan numera för att det ska vara riktigt bra.
Hur som helst så fastnade jag framför en artikel om en familj som hade dödat sitt eget barn för de glömt bort att mata det. Istället hade de suttit framför datorn tillsammans och tagit hand om ett baby i en låtsasvärld, medan deras egen dotter dog av svält. Äckligt, var min första tanke. Omöjligt var min andra tanke. Man kan inte glömma bort ett barn oavsett hur upptagen man än är av ett datorspel, det går helt enkelt inte.
Jag har ångrat mig. I ett inlägg skrev jag om att min bror lånade ut sin TV och dator till mig. Idag när jag kikade runt (eftersom mannen i fråga har laddat ner en sån oerhörd mängd av grejer så det aldrig tar slut)
hittade jag en Sims-logga. Jag klickade. Min syster befann sig i samma rum och tittade med stora ögon. Jag var självklart säker till 100 % att spelet inte skulle fungera eftersom det inte fanns någon skiva, annars hade jag aldrig gjort det eftersom Sanna är nykter alkoholist när det gäller Sims och inte klarar av att kontrollera sig. Jag hade självklart fel. Spelet startade. Jag citerar; "det känns som att jag har vegetarian i hela mitt liv och äntligen får äta blodig biff". Världen når inte fram när hon spelar, väljer hårfärger och bygger hus. Vad man än frågar är MM svaret.

Finns det något spel ni fastnar för, och helt enkelt inte klarar av? Tror ni att det är möjligt att glömma mata sitt eget barn för man är alldeles för insatt i det man spelar?
puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar