23 maj 2010

GO GO

Idag är jag fantastisk mina vänner.
Lite av grejen med att ha en syster är att låna kläder av varandra, och på sätt variera sig och sin garderob utan att behöva betala för det. Det är väldigt bra, men i mitt fall fungerar det mest åt ett håll - ett håll som inte gynnar mig.
Visst får jag tag på några skräp T-shirts eller Gina-linnen om jag håller alla klor ute, men mer än så är det inte.
Det försvinner massor av saker ur min garderob när min syster åker till Östersund, och jag sliter mig i håret varenda gång.
När (om) de försvunna kläderna återvänder till mig belönas hon med en irriterad utskällning, och då brukar det låta såhär;
DU TAR ALLTID MINA GREJER UTAN ATT FRÅGA!!!
GÖR JAG VÄL INTE ALLS! FÖRRESTEN SÅ TOG JAG VÄL HEM DOM, ELLER HUR!?
JAA, MEN JAG KANSKE BEHÖVDE DOM.....
MEN LUGNA NER DIG, FÖRRESTEN SÅ HAR VI JU TYP SAMMA STORLEK SÅ JAG HAR JU INTE DIREKT FÖRSTÖRT DOM ELLER NÅT..................

Jag vill att ni noterar "typet" Vänligen notera the typ.
För typ betyder samma sak som ungefär, vilket inte betyder exakt. Jag vet inte hur många tröjor jag har fått tillbaka som är uttöjda över magen eller bysten, som får mig att se ut som städerskan Inger, 61 år med hängbröst.
Idag rensar jag som sagt min garderob. Då ringde hon, bara för att småprata lite sådär innan fotbollsmatchen hon skulle spela. Jag vann, jag vann så listigt så jag är osäker på om hon är medveten om det eftersom jag var tvungen att tänka efter länge för att inse det själv.
- jaha, jag rensar min garderob.. Jag har hittat en hög kläder till dig som jag inte vill ha.
- va? haru? men jag kan väl inte ha dina kläder, jag är ju lite större...

Jag avslutar med ett citat av Alex Schulman: Sanna Bergvall, så jävla ägd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar