28 apr. 2010

JAG LEVER


Ett börsdjur, eftersom hajar ser så läskiga ut så föredrar jag det här.
Lägg till bild

Idag blev jag medtvingad till Sundsvall av Ellinor som kände att hon behövde lite svalare kläder inför sin resa till Kreta. (....)
Eftersom jag inte hade en enda krona på mig så kostade allting 20, 49 eller alternativt 99 kronor. Ibland förstår jag inte varför du straffar mig Gud.
Det slutade iallafall med att ett blont yrväder kryssade mellan affärerna på Birsta i ungefär samma hastighet som en maratonlöpare för att hinna leva ut sin konsumtionshets till max, och lämnade byggnaden tillsammans med mig först när vakterna började ge oss ogillande och irriterade blickar.

Den här veckan har gått i ett fruktansvärt tempo, och jag har haft min fina vän Frida här på besök.
Jag har fått tillbaka mina nationellaprov i svenska and engelska och det står i princip tre bokstäver på bägge två. Ganska nöjd tjej, men jag har en känsla i magtrakten om att jag inte kommer vara lika glad när nationella i NO och matte är över eftersom det är de allra värsta jag vet! Men man får ta det som det kommer helt enkelt.
Jag har hunnit med en sväng till Östersund också och skvallrat lite grann och pratat i allmänhet över en mysig middag med min storasyster.
Det rullar på helt enkelt, precis som samhällsekonomin - en cirkel. Måste även tillägga att jag har investerat i aktier idag, känner att jag kommer bli en blivande börshaj!



1 kommentar: