25 mars 2010

ramalam

Visst lär man sig något nytt varje dag!
Baslärdomar som ät inte gul snö, spotta inte i motvind eller när du har huvudet ut genom en eparuta har jag redan någorlunda koll på, men jag kan efter denna ljuva torsdag tillägga ännu en på min lista.
Tävla inte i ätning. Om du mot förmodan efter denna varning väljer att göra det ändå - se till så du inte är i samma lag som någon som bangar efter tionde pannkakan och sedan lämnar dig åt ditt öde. (Funkar även att ge upp i sådana stunder, men det är inte min grej)
  • 15 pannkakor senare och med en magvärk och mättnad som kallas duga sitter jag nu här och deppar över att min insats inte nådde riktigt enda fram.... Jag hinner inte sitta så länge dock innan jag måste flyga iväg och torka någon i rumpan eller munnen (tur att jag inte är så stressad, annars hade jag säkert råkat ta samma papper. Igår när jag var riktigt trött och borstade tänderna och pratade i telefon samtidigt stoppade jag in tandborsten i örat, så ja, ni ser nog min poäng) eftersom jag och mamma är barnvakt x2 åt både Erika och Anna.


Med hopp om att alla klarar sig med livet i behåll.
Puss

1 kommentar: